Twingly statistik

9 augusti 2008

Vilket skämt blondinen är

Sveriges största blog!
Ha-ha...ja man skrattar sig fördärvad ju.
Rena skämtet som blondinen publicerar.

Det mest uppseendeväckande är förstås hur en sån blog kan bli så stor.
Vad fan lockar att se bilder på tallrikar med mat, tjejer som kråmar sig på bilder osv.
Innehållsmässigt är det rena katastrofen.
Sånt som innan många skrev i dagböcker, ska plötsligt publiceras, jag begriper det inte.

Jag är djupt oroad över den utveckling som sker.
Det finns mängder av bra bloggare som faktiskt har nåt att berätta och som gör det på ett bra sätt.
De skapar debatterna.
Efter ett tag dyker de upp som en fortsättning i Dagens Nyheter på insändarplats, skillnaden nu är att nån/några politiker skrivit den.

Fattar ni skillnaden?
Visst alla får göra sin röst hörd. Det är inte det jag är emot.
Jag bara inte förstår hur det kan bli en stor sak av att skriva och plåta om ingenting.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Karlsson!
Du sätter fingret på det.
Visst är det så.

Kanske vi börjat bry oss allt mindre och därför faller för sån här dynga.

Anna P

Anonym sa...

AAntar att det blondinbella som avses?
Eller?
Varför inte skriva vilken blog det är?

Anonym sa...

Om di inte gillar blondinbella så behöver du väl inte besöka sidan?

zappa sa...

Två anonyma inlägg...
Tack för det!

Jag försöker bara som Anna P, säger, sätta fingret på ett fenomen.

Om ni sen kollar runt lite, så kanske ni märker nåt.