Twingly statistik

14 augusti 2008

Anrell - alltid rätt

I gårdagens Aftonbladet slog ju Lasse Anrell till.
Han skrev om simhoppning på ett sätt man sällan läst.
Själv satte jag maten i halsen två gånger om...
Riktigt farligt ska jag säga.

Nu var han gubbsjuk meddelas mig via mail. Och därför är jag också gubbsjuk.
Sjuk eller ej, det var kul som fan.

I dagens tidning visar Anrell upp en helt annan sida. Rubriken "TÅRARNA" säger det mesta.
Handlar om lagfinalen i gymnastik för flickor/damer.

Om ni såg lite på tv, så såg ni amerikanskan Alicia Sacramone. Hon drattade till ordentligt och Kina vann.
Dessvärre var det ju märkligt att den enda av deltagarna som liknade en dam skulle klanta till det.

Lasse skriver om detta öde. Bra och starkt.
Dess värre väljer Aftonbladet att inte publicera den texten på webben.
Det är mycket synd. För den hör verkligen hemma bland övriga texter Lasse publicerat.

Istället blir det en krönika om Ara. Bottaren som gick sin egen väg....
Mycket läsvärt. Rekommenderas.

Läs Anrell: Ara gjorde rätt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Helt rätt kasta medaljen.
En ren domarskandal ju.

Unknown sa...

Ge Ara bragdguldet eller jerringpriset eller något. Han är värd det efter att ha vågat stå upp mot en korrumperad värld.

Anonym sa...

Nåt av det värsta jag sett.
Sen dessa hånflinande domare.

Känndes lite rasistiskt, nästan.
Hoppas jag har fel.
Men hade det hänt en blond svensk?

Man mår illa.

Ara gjorde rätt.

zappa sa...

Ja, jag håller med dig jacob.
Instiftade också hedersmedaljen till Ara.

Anonym sa...

Ja det händer även en dalakulla!
Kallur blev trängd i häckloppet förra året. Hon betedde sig inte som en barnunge.

Kallur är riktig läcker och har vinnarskalle + psyke för att klara motgångar!