Twingly statistik

19 augusti 2008

Nationalister - dra åt helvete

Nationalistiska känslor?
Ja, jag vet inte det.

Jag har dem inte längre, i alla fall.
Numera glädjs jag över den idrottare som gör en bra prestation, oavsett födelseort eller nation.

I stundande OS ser man den ena idrottaren efter den andra ha "bytt" nation.
Dels för att kunna bli uttagen till OS, dels för att vara den första för den nya nationen osv.

Börjar bli trams av det ju.
Kanske dags ändra lite regler och sudda ut nationsgränser.

Vi tänker så här istället:
De 20 bästa i varje gren under si o så många år ska tävla i OS. Oavsett hur många de är från landet.
Man gör nån slags av ranking, helt enkelt.

Det vore kul se som exempel, faktiskt.

Ärligt talat bryr jag mig inte om nationen som vinner, jag ser bara till den enskilda, respektive lagets, prestation när jag kollar idrotten.

Sen får de komma från land och rike runt, det kvittar!
Vara bruna, svarta, vita, röda eller gula i skinnet.
Jag bryr mig fan inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt tänkt.
Jag håller med dig.