Twingly statistik

14 augusti 2008

Ara får mitt guld

Ja, nu instiftar jag en ny medalj i landet lagom Sverige.
Hedersmedaljen, heter den.

Den ska brottare Ara ha!

Det är ett himla tjat just nu om folk som skäms över att Ara slänger sitt OS-brons och lämnar prispallen.
Han skymfar de andra på pallen, heter det.

Och de värsta menar: klart som fan att en så kallad "nysvensk" ska göra så att vi alla andra ska behövas skämmas över dessa invandrare i landet.

Ara tävlar för Sverige.
Det är det enda jag bedömmer.
Han skymfar ingen genom att lämna pallen.
Han är ju fullständigt rasande.

Det är lätt sitta hemma och tycka att han borde gjort si eller så, istället.
Visst, en uppretad elefant kan man säkert få till att dansa också....
Vi fungerar inte märkvärdigare än så, vi heller.

I tv-sofforna säger nu brottarexperter att domarna är korrupta. Att alla vet!
Jaha, säger jag då, som inte är expert: Varför ända in i glödheta h-e gör ingen något då?
Måste väl finnas nån som kan säga ifrån?

Möjligen är det just det som Ara gjorde i OS.
Lyfte frågan.
Precis som Tommie Smith och John Carlos i Mexico City 1968.

Nä, jag gillar dig Ara.
Du ska få mitt nystiftade pris: hedersmedaljen.

All heder åt dig Ara.
Domarna kan sticka den bruna OS-medaljen, i just det - brunögat!

Tommie Smith och John Carlos, undrar du?

Kolla in Aftonbladet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Brottning är väl ändå inget för karlar att syssla med?
Lite halvbögigt.

Ta bort det så slipper vi alla problemen.

Anonym sa...

Bästa jag läst på länge:
"Visst, en uppretad elefant kan man säkert få till att dansa också...."

Karlsson, du är banne mig en pärls då och då.

Anonym sa...

hmm...skulle stå pärla.
Inte pärls.

Anonym sa...

Jag lider med ara.