Twingly statistik

12 mars 2006

Gör nåt nytt

Melodignölandet på TV får proportioner det inte är värt.
Hur i herrans namn kan man lägga ner så mycket resurser på detta?

Städer slåss som tungviktare i boxning mot varandra, allt för att få vara med som arrangör till jippot.
Det sägs kunna ge bra PR och reklam.
Jag är tveksam till det.

Därför att flertalet av oss skiter fullständigt i det hela.
Vill man vara PR-mässig i en kommun så gäller hitta nåt nytt.
Inte gå i samma fotspår som alla andra.

Och för att konstatera detta behöver man inte ens vara en PR-konsult.
Numera tycks ju dessa PR-människor bara stick upp fingret i luften och sedan haka på en trend.
Helt kass!

Kom med nåt nytt, för tusan! Gärna något som är samhällsnyttigt också.
Då får din stad/kommun PR värd namnet.
Upprepningar känns mest irriterande som när man drabbas av ideliga sura uppstötningar...

Inga kommentarer: