Twingly statistik

24 mars 2006

Figur

Att börja ett nytt arbete har sina sidor.
Det är massa nya intryck att ta in i skallen, som redan är fylld med massa saker.
Oftast är det väl gammal bråte som skvalpar runt till ingen nytta.

Vissa personer kan liksom rensa sig och sedan fylla på med ny uppdaterad information.
Det kan inte jag. Möjligen har det också med saken att göra att jag är aningen disträ.
Kan faktiskt känna igen mig i seriefiguren Professor Kalkyl...

Men det var en helt annan seriefigur som jag fick på min hals i veckan.
- Om du ska sitta på den arbetsplatsen - så är du X, sa en kollega.
- Jaha, så man är nån slags seriefigur då alltså? undrade jag.

Blickarna tillbaka såg mest frågande ut.
Att inte folk har hört talas om X och Y är ju i det närmaste en skandal!
Tidningen MAD.

Världens i särklass bästa satir.

Inga kommentarer: