Twingly statistik

31 juli 2006

The loosers longue

Snacka om looser.
Det är jag i ett nötskal.
Detta vet ni alla som läst och känner till mig lite.

Men häromveckan blev det lite vinst i alla fall. 30.0000 på två.
Ganska hyfsat.
På vaddå?
Öh...jaså....joker...men ändå....

Loosern i mig kom tillbaka när det var dags för att titta på konsert med Winnerbäck. Ingen skugga ska falla över han eller vad som skedde på scen.
Detta är mer en recension över vid sidan om....

När ni läser detta har ni säkert läst om hur bra allt var.

Bull, säger jag, och gjorde en JO-anmälan!

Som den looser jag är så köpte jag biljett innan konserten. De kunde ju vara slutsålda, typ.
Betalade över internet och hämtade biljett hos ATG-ombud.

Väl framme vid entrén var det typ 200 meter kö. Tjoho. Lerigt, sandaler av plast...
Men fram kom jag.
Och där står en och vinkar fram till ett bord.
- Kom här. Lägg väskan där.
Terrorvarning!!!!!!!!
Va, fasen nu då, tänkte jag.

Han knäppte upp ett lås på min axelväska.
- Stopp. Jag har ett par ölburkar där, sa jag.
- Okej, lägg dem i (sop)tunnan här, sa han.
- Va? Jag har betalat 340 spänn, ingen sa nåt om detta då, menade jag.
- Såna är reglerna, sa han.
- Okej, sa jag. Knycklade ihop min entrébiljett och slängde den i tunnan istället.
- Ta den, sa jag och gick.

Jag är faktiskt inte van vid såna här arrangemang och kanske jag överreagerade.
Den som nekade mig såg mig säkert inte som aggresiv, hoppas jag. I så fall ber jag verkligen om ursäkt. Jag vet nämligen inte att det är hans fel.
Utan ett duktigt systemfel.
Här fanns föreningsfolk ute för att hålla koll.

På konsertområdet är man van vid att kunna slänga ut en filt. Tugga lite kyckling och svälja ner med vin eller öl. Inget konstigt alls.

Folk säger då: på konserter gäller andra regler.
Jaså, är typ, mitt svar.
Jag har trots allt sett en del konserter.
I England, Danmark, Holland, Tyskland, Belgien, forna Jugoslavien, Grekland, Turkiet och några andra länder.
Där har tydliga regler talat om vad som gäller.

Men det är bara i landet lagom Sverige jag varit om något liknande.
Som journalist/frilans under cirka 22 år blev jag stoppad tre gånger för visitering i min väska.
Samtliga gånger skulle jag ta bilder.
Samtliga gånger gick jag där ifrån. Utan bilder.
Samtliga tre gånger blev inte redaktionerna glada. (Men det är en annan story det. Blev de lite sura och reagerade var jag i det närmaste glad. De sa nämligen aldrig att nåt var bra, även när det var in i h-e bra).

Den principen håller jag fortfarande på.
Om inget annat anges.

För f-n...ni måste ange vad som gäller innanför det stängslade området.
Får jag inga pekpinnar, regler eller vad ni vill kalla det för, så kommer jag protestera.
Och det gör jag genom min JO-anmälan.

Jag köpte grisen i säcken.

Fast....looser är ju jag.
Så vad har jag att vänta....

Inga kommentarer: