Twingly statistik

27 juli 2006

Insättning

Den 27:e!
Jippie! Pengar kommer in på kontot.
Fullt med köer överallt.
Folk har tydligen bara pengar en gång i månaden.
Hur de klarar resterande dagar vet i fan.

Idag skulle jag sätta in pengar för ovanlighetens skull.
Det var den enda maskinen som stod ledig, kan jag också upplysa.
Med en hela packe pengar gick jag till verket.
Pinkoder hit och sedlar dit.

Det rasslade och rasslade, räknades av bara den.
Sen spottar den eländiga maskinen ut över hälften av sedlarna!
Va fan.

Gjorde om det hela.
Men icke. Samma visa fast nu ville maskinen inte ha några av mina sedlar alls.
Skam den som ger sig. På försök tre gick det ungefär lika bra som under försök två.
Skit också.
- Vil inte bankdjäveln ha mina pengar, muttrade jag och flög in på kontoret.
En dam flyttade sig i all hast när jag förbannad kastade mig in.

Väl där inne var det bara till att sitta ner och tat lugnt. Massa folk före, ta en lapp, se glad ut.
Det blev min tur, tids nog.
Jag förklarade.
Ville ju sätta in lite här...
- Ja, och efter två försök gav jag upp, sa jag.
- Den är lite känslig den där apparaten. Minsta lilla skrynklighet och det går inte, förklarade den förtjusande blondinen bakom disken.

Och då kan avslöja att jag inte riktigt tänkte på samma apparat som blondinen.
Fick bita mig i läppen för att inte brista ut i ett högt bullrande vrålgarv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Snuskhummer!