Twingly statistik

5 juni 2013

Rapport från verkligheten

ledning

Jaha, nu har min städrobot gjort av med de städdukar som ingick i paketet. Men att köpa nya såna verkar nästan omöjligt. Där jag köpte den lilla krabaten vet de inte ens när de lyckas få tag i nya städdukar!
Sånt händer bara mig.

Vad som händer i regeringen är också lika oklart som mina städdukar. Det ljugs lite hit och dit, tydligen. Annie Lööfs näsa bör ha växt rekordlångt vid detta laget. Men några krav på avgång ställs inte.

Samtidigt måste statsministern fundera allt djupare på att gå i pension. Opinionssiffrorna som släpptes igår var inge vidare för honom och hans kompisar. Hur ska de få till det? kd riskerar att åka ur riksdagen, centern hänger på gärdsgården också. Så ser det ut i dagsläget, alltså.

Men det svänger snabbt . Det glapp som ser ointagligt ut kan tas in på ett litet kick. Politiken och opinionssiffror svänger snabbare än när Ingemar Stenmark åkte utför.

Nu hoppas jag bara att det går rejält utför med regeringen. Kanske vi kan se ett trendbrott nu. Inte minst sedan media börjar visa på allt fler missförhållanden inom vård, skola och omsorg.
Då kan man inte som regering prata om fler skattelättnader.

Inga kommentarer: