Twingly statistik

19 juni 2013

Att påverka

ledning

Det finns folk som menar att vi vanliga medborgare inte kan påverka någonting. Jo, en gång vart fjärde år, alltså när det är val.

Men detta är fel. Man kan skriva medborgarförslag, man kan också lämna in en skrivelse så att det tas upp.

För knappt en månad sedan skrev jag en skrivelse om en led som går genom mitt län. Den sköts dåligt. Underhållet är kass och man hittar knappt leden längre. Jag skrev ner  detta i ett upprört känsloläge.

Men jag lämnade också ett par förslag till min kommun på hur de kunde gå vidare och agera. Bland annat ville jag att min kommun skulle bjuda in övriga kommuner för att få et helhetsgrepp om leden som skär genom länet.

Det är precis det som man nu kommer att göra! Så, visst kan man påverka.

Inga kommentarer: