Twingly statistik

15 juni 2013

Den döda politiken–tvestjärten

ledning

Den lokala blaskan jag prenumererar på ägs till största delen av arbetarrörelsen. Det känns kanon, tycker jag. Men i morse fick jag lite av en chock. När jag lyfte tidningen så trillade det ut ett blad som kom från de Nya Moderaterna!

Det kändes verkligen heltokigt. Det blåvita bladet från detta parti förpassades blixtsnabbt till pappersinsamlingen. Fast jag tvekar om det verkligen ska ligga där. Kanske det inte ska återvinnas och istället förbrännas?

Sånt kan man fundera över ibland.

Att moderaternas politik är död vet det flesta. Därför kändes det också lite lustigt att i samband med att moderaternas blad landade på golvet så hamnade också en stendöd, torr och platt tvestjärt också på samma ställe.

Det blir liksom hela sinnebilden över moderaternas förda politik för mig: en död tvestjärt.

Inga kommentarer: