Twingly statistik

10 juni 2013

Ett stort tack

ledning

Jag beundrar verkligen folk inom vård och omsorg. De gör verkligen ett bra arbete, de flesta i alla fall.

Idag var jag hos en distriktssköterska som satte sina klor i min rygg. Där satt nämligen en enorm talgboll. Så pass läcker att talgoxarna hade börjat titta på mig med trånande blickar. Då förstod jag nåt var tvunget göras.

Sköterskan klämde och klämde. Det for talg över hela min rygg, till med ned på golvet. Jag skrattade, distriktsköterskan skrattade också. Det var heltokigt, crazy.
- Sicket skitjobb ni har, egentligen, menade jag.
- Du skulle bara veta vad vi älskar såna här uppdrag, svarade hon.
Sen skrattade vi igen.

Imorgon ska jag tillbaka till den charmerande distriktssköterskan. Då ska hon åter sätta sina klor i min böld på ryggen. Om hon nu har nån kraft i händerna, vill säga. Hon fick nämligen slita ont idag för att tappa ut ungefär en halv deciliter talg.

Ja, fy bubblan sicket jobb en del har!
Men jag är så tacksam att det finns underbara människor som vill hjälpa andra. Tack!

2 kommentarer:

Marianne sa...

Där satt nämligen en enorm talgboll. Så pass läcker att talgoxarna hade börjat titta på mig med trånande blickar.
skriver du. och jag skrattar så jag nästan kissar ner mig. var får du allt ifrån

du är så skön

Anonym sa...

Du är verkligen bara bäst.