Twingly statistik

7 december 2011

Hur kunde det bli så här?

Vad händer i detta avlånga land?
Landstingen blöder så det knakar om det. Vårdpersonal sägs upp över precis hela landet. Tror man att det ska bli bättre vård då? Eller?

Ekonomisk styrning i skola och omsorg har nu tagit såna turer att man tror inte det är sant. Samtidigt räknar man iskallt med att allt fler ska bli arbetslösa.

Obegripligt eftersom inom stat, kommun och landsting finns mängder av sysselsättning. De dräneras på personal när det skulle behövas betydligt fler händer inom dessa.

Hur kan vi sitta och se allt detta hända? Beror det möjligen på att folk som har arbete fått ett par hundralappar extra i plånboken varje månad?

Om det beror på det så är vi verkligen illa ute. Klyftorna har aldrig varit så stora som de är i dagens Sverige. Vi behöver minska dem. Det vet alla som kan nåt om demokratiska processer. Den väg vi är på nu är fel.
Den är rätt om vi tänker oss ha en diktatur….

Förut tyckte jag vi stod på ett sluttande plan. Numera ser jag bara avgrunden framför mig. Vi måste göra nåt!

Själv ska jag per omgående engagera mig. Det innebär inte att bara sitta här och skriva på sociala medier. Nä, jag ska in i politiken. Jag vill vara med och påverka. Inte sitta på åhörarbänken och se allt raseras.

Man får vara glad över att alla de som en gång kämpade på barrikaderna för ett bättre Sverige är döda. Om de levt idag de hade sagt att vi alla är fega och dumma i huvudet som låter detta ske. De vågade stå emot både skarpa vapen och en borgarklass som förtryckte.

Nu är det dags för alla medborgare att inse allvaret. Snart är det för sent!

Svt.se: Stora förluster inom svensk sjukvård

Martin Mobergs betraktelser: Sjuk, sjukare, sjukast....ingen gräns för den sjuka sjukförsäkringen

Lo-bloggen: Det är inte ännu hårdare tumskruvar som behövs, utan en rimligare sjukförsäkring!

Ett hjärta RÖTT: All press på de sjuka, ingen på arbetsgivarna

Inga kommentarer: