Twingly statistik

28 december 2011

Apan är död – Bildt sitter kvar

Det är en sorglig läsning jag får till mitt morgonkaffe.

Tarzan och Janes apa, Cheetah är död. Han blev 80 år och överlevde Tarzan, Jonny Wiessmuller.

Jag såg ett par rullar med denne Jonny. En olympisk mästare i simning och med en kropp som alla pojkar ville efterlikna. Just simmare får fantastiska muskler.
Om de sedan sitter på en kvinna, så faller i alla fall jag pladask. Ja, alltså för en sån kvinnlig kropp, menar jag.

Jonny var min sinnebild av hur Tarzan skulle se ut. Och Cheetah var alltid Cheetah. Ingen annan än Jonny kunde vara Tarzan och ingen annan än Cheetah kunde vara Cheetah.

Apan är död. Carl Bildt klarar sig ändå. Inget fäster på den hale ålen. Allt fler kräver hans avgång. Men han förstår inte kritiken och sitter kvar.
Man kan ju bara påminna om att tidigare har ministrar fått lämna sina poster för betydligt mindre saker. Nu är det ju allvarliga saker som Bildt är insyltad i.

Bildt är Bildt. En apa är en apa.

Martin Mobergs betraktelser: Att prioritera en planerad semesterresa före Schibbye och Persson….

1 kommentar:

arne anka sa...

Bra skivet.