Twingly statistik

26 augusti 2010

Vakta tungan

Ibland kan man liksom inte låta bli att säga saker. Bara liksom så där, sånt som ingen liksom förväntar sig, typ.

Står på jobbet och nojsar med en kvinna, när lite längre bort flera långa öronpar lyssnar.
Öron lika långa som en hare försöker snappa upp vad vi säger.

- Ja, du, lite spänning i livet har ju liksom aldrig skadat, sa jag högt, och pladdrade vidare.
- Ganska tidigt fattade jag att bestiga berg och hoppa fallskärm inte är min grej eftersom jag är höjdrädd.
- Men nåt måste man ju syssla med för spänningens skull.

- Ja, det var väl därför det blev oskyddad sex!
- Det är faktiskt riktigt spännande, kan jag lova. Du måste lova att prova nån gång, fortsätter jag i högt tempo.

- Nä, jag vet inte det. Har inte direkt tänkt ha barn nu ju, säger kvinnan.
- Vill du inte ha barn så blir det nog inga heller. Fan, man ska inte planera för mycket.

- Att ge sig hän åt det sexuella är det som verkligen sätter fart på oss ju, menade jag vidare i min argumentation.

Här fick vi allt gå vidare i korridoren innan vi flippade ut totalt.
De långa öronen var nu också snygga till de hakor som trillat ner på de lyssnande.

Hela eftermiddagen har vi fått konstiga blickar på oss.
Fattar inte det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu kännre man igen dig.

Ian sa...

Back on track, again, friend?
Great to see that.
When we meet next time I have some nice cd:s for you. Lots of great music.

Have a nice day!