Twingly statistik

28 augusti 2010

DN:s ledare Johannes Åman - IG

Det blir IG, Icke Godkänd, till DN:s ledare Johannes Åman idag.

Han kommenterar radioduellen mellan Sahlin och Reinfeldt.
Reinfeldt tryckte till och Sahlin gick upp i ton, bland annat.

Anledning till denna höga ton skulle enligt Johannes vara att Reinfeldt menade att även Sahlin vill ju ha skattesänkningar, därför är det ett argument man inte kan använda mot alliansen, typ.

Allt har en slutkläm som jag ber att få citera:
Om skattesänkningar nu är så förkastliga och sliter isär Sverige, varför ägnar de sig då själva åt det?”

Johannes menar rödgrönt när han skriver ordet “de”.

Jag vägrar tro att inte Johannes vet svaret. Så dum kan han inte vara.
Därför anser jag detta vara dagens mest meningslösa ledare jag sett under denna valrörelse.

Och om det nu verkligen är så att Johannes inte vet så ska jag själv stava anledning till skattesänkningar:
r-ä-t-t-v-i-s-a.

Googla gärna ordet rättvisa, Johannes Åman.
Lite svagt att inte kunna trycka in även detta begreppet i ledaren, tycker jag.

Skatter handlar nämligen om vad man gör med dem. Man kan stimulera med lättnader, beskatta vissa saker hårdare etc.

Alla skatter tas in och hamnar sedan i samma kassakista. Men hur skattetrycket ska vara är fördelningspolitik, inget annat.

Regeringen har ju tryckt ner arbetslösa och sjukskrivna till att knappast vara en del av samhället längre.
Detta kallas visst för arbetslinje.

Dagens Nyheter: Ledare: Sahlin olycklig skattesänkare

1 kommentar:

Anonym sa...

Bara till att hålla med. Har nu läst ledaren och tycker också att det var inge vidare.
Är inte det den största morgontidningen i hela landet?
I så fall obegripligt släppa igenom detta.