Twingly statistik

3 augusti 2010

Sagan om makten

- Kolla in den hobbiten då! Man fattar ju inte ens vad det säger, säger kompisen.
- Det är bara Maud, säger jag.

- Och titta på den skallige som står bakom den lille hobbiten. Nog är det väl Gollum?
- Det är bara Reinfeldt, säger jag.

- Ha-ha, de påminner verkligen om en saga. De kan ju inte vara på riktigt. Undrar om det är därför som en tjatar om verklighetens folk.
- Ibland misstänker jag att vi lever i två skilda världar, regeringen och folket. Man kan ibland få lite Matrix-känsla över saker som de bestämmer, säger kompisen.

-Mmmmmmmmmm, säger jag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart!
Vilken humor du har, alltså.
Detta är nåt av det roligaste man kan läsa.
Är så glad att jag hittat hit.
Du är på något sätt en härlig dåre.

Marianne sa...

Reinfeldt som Gollum?
Är du inte lite väl stygg nu?

Anonym sa...

Schyffert kan slänga sig i väggen.
Har har vi en bloggare som verkligen kan detta med ironi och skämt, men också på ett allvarligt sätt.
Ruskigt bra.

Anonym sa...

Ha-ha....
Var får du allt ifrån?
Detta är bra och kul.
Mera sånt vill läsa.