Twingly statistik

28 augusti 2010

Mail till regeringen

Nu har jag skickat ett mail till regeringen:

Arbetslinjen har jag hört så mycket om nu att jag mår illa.
Vad den innebär vet numera alla, nämligen att "hungriga vargar jagar bättre", inget annat.
Lika väl är det så att folk stämplar ut och hamnar i Fas I, II eller III.
Vad händer med de människor som varit i Fas III i två år?
Ska de tvingas till socialkontoret? Eller ska de börja om i Fas I?
Här måste besked komma innan folk ska rösta.

De människor som just hamnat i dessa så kallade faser är oftast människor som redan slogs ut från arbetsmarknaden under 90-talet.
Kan ni inte själva se dessa sambanden?
Hur ska man bryta detta?

En politiker som lovar si och så många jobb är knappast trovärdig. I alla fall inte om man menar den privata näringen.
Politiker kan där emot lova mer jobb inom kommun, stat och landsting eftersom det är de styr.
Och det vore ganska enkelt med lite vettiga politiska beslut att snabbt som ögat få in 100.000 arbetslösa just inom dessa grenar.
Jobb finns, nämligen!
De bara väntar på att någon ska utföra dem.
Och att pengar kan transfereras om.”

 

Jag återkommer när svar trillat in.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra Karlsson.
Vi är många som håller med dig.

Monica sa...

Jag får nästan dåligt samvete när jag läser din blogg. Du är så engagerad.
Själv slänger jag en röst i ett kuvert vart fjärde år, inte mer.
Det är tur att det finns såna som du, som kämpar och stretar på med dina vassa ord.