Twingly statistik

22 augusti 2010

Hornen växer snart fram

Vi vill inte se ett samhälle där folk svälter, men i övrigt vill jag inte se någon välfärd skattefinansierad.

Orden kommer från en bok som heter “Det sovande folket”.
Den som skrivit är statsminister Reinfeldt.

Jag trodde väl aldrig att såna här ord skulle få gå i tryck ens. Men detta visar med all tydlighet vilken sorts högerrörelse som vi har i detta landet.

Så länge folk har jobb, är inte sjuka, arbetslösa eller pensionärer, är livet en räkmacka.

Reinfeldt själv har förstås aldrig haft ett hederligt arbete eller varit del av samhället. Han har bara varit tärande på egentligen alla sätt och vis.

Hans sätt att ta sig fram inom politiken har varit minst sagt som en elefant i porslinsbutik.

Att inte folk genomskådat honom är för mig en gåta. Och den granskande journalistiken är förstås sedan flera år borta.

Men snart misstänker jag att både horn och svans växer ut på statsministern.
Hans sätt att ta hand om människor i detta landet kan bara beskrivas av att han troligen är en riktig djävul.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra att du tog upp det citatet. TYcker också att det är påfallande lätt för regeringen att komma undan med precis allt.
De har ju klantat sig i snart varenda fråga.
Ändå inga kritiska röster.
Jag förstår inte.