Twingly statistik

10 juli 2010

Sova lugnt

- Sovit gott? frågar den förtjusande kvinnan.
- Ehh, jo, säger jag lite sömndrucket och tittar ner i en barm som får mig att vilja börja kramas.

- Ja, du har fört liv under hela resan. Man kan inte ens prata i telefon ju! säger nu kvinnan lite upphetsigt.
- Men? Va? Jaså, lite snarkningar kanske? undrar jag.

- LITE! vrålar barmen nu.
- Jag trodde du skulle dö med dina andningsuppehåll.
- Fan, du kunde ju petat till mig, säger jag.

Jag får inget svar tillbaka. Jag hinner inte byta telefonnummer heller. Själv hade jag gärna tagit en längre diskussion med den förtjusande kvinnan.

Att resa till och från sitt med kollektiva medel har alltså sina sidor.
Att jag alltid tar en så kallad power-nap gör mig gott.

Men det var liksom inte meningen att somna in så här hårt och föra väsen på bussen.

Inga kommentarer: