Twingly statistik

13 juli 2010

När elementen är emot en

Ibland ska allt djävlas. Liksom!

I hettan som lagt sig över oss är det nästan ett måste att ha lite fläkt runt sig. Själv har jag två takfläktar sen 20-talet år tillbaka.

De brukar snurra i ganska maklig takt. Men häromdan var det dags att öka hastigheten lite.

Lite blev full fart. Satte igång först i vardagsrummet och sedan i sovrum. Gick sen ut i köket och fixade lite kaffe.

Väl i köket slamrar jag på som vanligt när det brakar till i vardagsrummet.
Fläktdjävelns vingar hade släppt!
Inte alla men väl två.

Den gick ojämnt och det var nära att hela skiten hade brakat i golvet.
Efter att jag fick stopp på eländet såg det mycket underligt ut.

En vinge hade lyckats pricka min dator. Dator och skärm klarade sig. En annan  vinge hade dragit ner en fin blomma med jättekruka.
Ett stort djävla hack i parkettgolvet blev det.
Dessutom stympades blomman totalt.

Nu sitter nya vingar uppe och jag tror jag håller mig till mindre och ofarligare hastigheter.

Inga kommentarer: