Twingly statistik

21 februari 2010

Vad tar ni för jästen?

Nu har jag börjar baka bröd igen.
Tänk vad det är kul då!

Men jag är ingen surdegare jag. Här fuskas det på hög nivå med diverse brödmix.
Gott blir det också och jag blandar i lite allt möjligt.

Häromdan blev det vitlök i brödet. Kanongott, och kan rekommenderas.

Vad som slog mest inför baket var priset på jäst.
1.50 för ett paket!

Det känns som om tiden stått helt stilla när det jästens prisutveckling.
Och nä, jag inte ledsen för det.
Var bara ett konstaterande.

Så sätt igång nu och börja baka med er. Alla hinner och alla kan. Bara man vill.
Det bästa är att det verkligen luktar som ett riktigt hem också när man bakar bröd.
Kan vara viktigt att tänka på.

Speciellt om ni har barn. Deras minnen från hemmet är inte bara synintryck. Lukten är extremt viktig.
Baka mera och laga mera mat hemma.
Viktigt!
Nyttigare!
Godare!
Bättre!

Men framför allt:
Roligare!

Inga kommentarer: