Twingly statistik

19 februari 2010

Skyll inte på ankorna


Tryckt i Italien, Verona, MCMLXXII.
Gröngölingsboken. Inköpt för 14:75 kronor.
Jodå, jag har den fortfarande. Året är de romerska siffrorna.
Svaret får du längst ner på vilket år det är.

Det är en helskön bok att sitta och bläddra i, faktiskt. Jag lärde mig massa saker av den. Numera ser jag den aldrig ute i handeln.

Jag tycker att Kalle och hans gäng ofta får ta skit i onödan.
Ta detta med tv och OS som vi alla försöker hänga med i. En urusel tv-produktion, där fel tider anges och fel namn etc.
Kalle Anka-tv, skriker folk då.

Det är väl inte Kalle Ankas fel?
Tv-sändningarna måste vara bland de sämsta någonsin.
Jag lider med reportrarna som knappt heller får det understöd som de behöver, nämligen datorer som fungerar.

Jag ser som mitt uppdrag att verkligen ställa upp för Kalle Anka och hans gäng. De ska inte ta skit från nån.
Ty, han är värd mer respekt än så Kalle Anka.


Året? 1972.

1 kommentar:

Anonym sa...

Känns skönt med folk som tar Kalle i försvar.
Vi är många som vuxna, som fortfarande älskar honom ju.