Twingly statistik

2 februari 2010

Trångt värre

alltså man undrar ju ibland, hur ska det vara.
- Det är ingen enkel fråga du ställer.
- Men hålet ska vara litet. Ju trängre det är, desto bättre.
- Oftast är det bra om de får jobba sig in. De vill komma in och känna trygghet, liksom.

Säger han. Och vi andra nickar och vet, att så är det ju.
Inget konstigt. Vi pratar om ingångshålets storlek.
En del behöver större men många behöver mindre.

Det är mitt i denna diskussion mellan oss män jag ser kvinnan framför mig. Hon tittar på mig och plirar med ögonen.
- Jaha, det låter intressant. Så du gillar trånga hål, eller? sluddrar hon fram och luktar öl.

- Jo, de är bra, serru! Svarar jag och luktar öl.
- Mmmm. Är kvinnans svar.
- Men det måste fyllas med nåt då, säger den ölluktande kvinnan.
- Ehh...ehrm...rodnad...jag säger inget.
- Men du, säger den ölluktande kvinnan, kom igen.

- Alltså, vi pratar fågelholkar, säger jag.

Den ölluktande kvinnan svassar vidare mellan borden.
Där gick man miste om nåt, tänker jag sen.

Inga kommentarer: