Twingly statistik

6 maj 2009

Nya saker gäller - kanske

Det går ibland mycket fort mellan varven. En del saker tycks återkomma med jämna mellanrum.

Ta bara detta med att äta ägg. Lagom innan påsk kom en studie som sa att det inte är så farligt längre att tugga i sig frukostägg.
Tänk så praktiskt den nyheten presenterades då!

Nån vecka senare var det en snubbe som menade att frukt inte alls var så nyttigt. I själva verket kunde man ju bli fet av den.

Det är inte så lätt för oss medelkarlssons att hänga med i svängarna.
Och som vanligt gör jag ingenting. Jag äter det mesta som kommer i min väg och bryr mig inte speciellt mycket om alla dessa larm hit och dit.

Det enda man vet är att nån dag ska man dö…

 

En annan forskargrupp har också kommit fram till att detta med att hugga ner regnskog inte alls är nån fara för syremängd eller klimatet på vår jord.

Jag skulle vilja veta mer om den forskargruppen. Förmodligen är det en samling forskare som helt enkelt blivit köpta att hitta en annan vinkel. Så att de skövlande företagen inte alls framstår som de djävliga företag de är.

Detta är inget nytt. Olje- och cigarettindustrin har sedan 30-talet arbetat på detta sättet.
Under alla krig som USA varit involverade i fick till och med soldaterna precis hur mycket cigaretter som helst.

Detta fick till följd att en av efterkrigstidens största sjukdomar förorsakades just av cigaretter.

Och de forskare som menade att det var ofarligt att röka, eller arbeta med asbest…ja…de är sedan många, många år djävligt döda.

Inga kommentarer: