Twingly statistik

15 maj 2009

Fula gubbar

Känner mig lite som en ful gubbe.

Har fått ett uppdrag att fotografera fastigheter, hyreshus bland annat. Det är inget lätt arbete.
Fastigheterna ska synas bra på bild samtidigt som man vill se lite miljö runt.

Så, där springer jag runt och letar, tittar och kisar upp mot gavlar, tittar intensivt efter detaljer som kan vara kul, eller irriterande.

Det är när man springer runt på det viset som det kan bli lite fula gubben varning över det. Jag ska plåta lekplatser med barn också.

Redan nu kan man ju se rubrikerna framför sig. Vettskrämda föräldrar som ställer till den ena scenen efter den andra.

Å andra sidan tror jag knappt att de verkligt fula fiskarna fotograferar helt öppet och synligt. Sedan flera år tillbaka använder de betydligt mer sofistikerad utrustning än en kamera på ett stativ.

Deras kamera ligger väl skymd i en stor bag eller liknande. De människorna som plåtar smygbilder på små barn och kvinnor har jag inget till övers för.
Blanda bara inte in mitt fotograferande i det sammanhanget.

På tal om fula gubbar:
Man fångade två härliga svenskar i utlandet nyss. Skulle tydligen handla till sig ett skönt knull med några barn.
Enbart tanken gör att man per automatik får kräkreflexer.

Med dolda ansikten har de passerat revy i media, dessa djävla pedofiler. Kanske är lika bra man slipper se dessa djur.
Så låga varelser på jorden att till och med en amöba får anses ha ryggrad, till skillnad från pedofiler.

Kastrera dem!

Inga kommentarer: