Twingly statistik

20 maj 2009

Det luktar visst nåt

Var lite tidig idag med att sätta igång städningen. Fick ett ryck efter att ett kraftigt åskväder mullrat in och väckt mig.
Det är när jag putsar och fejar inne på toaletten som jag kommer på en märklig historia för många år sen.

Nåt i mitt badrum hade gått sönder och en vvs-firma skulle fixa nya packningar och lite annat. Jag sticker hem från jobbet och intar min lunch, vill också se om arbetet redan är klart.

Det var det inte. Men satte mig till att käka och efter det var rasande nödig. Knappt jag hann in på toaletten. Utan att prata skit, så kan jag avslöja att det var ingen härlig goja som skulle ut.
Luktade fan också.

Det är när man sitter där som det ringer på dörren. När ska det annars ringa?
Jag vrålade nåt. Hörde slammer i hallen och förklarade att jag var på muggen.
Gjorde mig klar och fick komma ut i friska luften.

- Vi kan ta lite kaffe innan du börjar arbeta. Du förstår, jag har nyss varit där ju….provade jag.
- Ähh, fan! Sa han och körde in näsan på toaletten.
- Fast lite kaffe har förstås aldrig skadat, sa han då.

Jag skrattade faktiskt så jag fick ont i magen.
Vi satt nog och fikade minst en halvtimme innan han vågade kolla upp toaletten igen.

Efteråt har jag givetvis träffat vvs-montören. Han ler fortfarande över händelsen och brukar komma med lugnande besked.

- Om du tyckte det var illa på dina toalett, så skulle du vara med mig en vecka och se. Lukter i all ära, men alla dessa vansinniga och mest märkliga saker man kan upptäcka på en toalett är nog värre, menar han.

Så, jag får väl ta och prya lite med honom. Fotografera och kanske skriva ihop en liten bok: vvs-montörens vardag.

Inga kommentarer: