Twingly statistik

15 april 2009

På “G” igen

Jaha, nu har man varit borta ett tag från det mesta.
Känns det som i alla fall.

Anledningen? Internet har legat nere under hela påskhelgen. Det innebar problem, skulle det visa sig.
Man tror ju inte att man ska drabbas av nån hybris, eller så.
Men det hände mig.

Detta beror till stor del på att jag tagit på mig en del uppdrag som ska utföras. Ska skriva och fotografera en del saker. Mailkonversationen är i detta sammanhang viktig.

Och det var alltså då som paniken började komma.

Så fungerar nämligen panik och stress. Den infinner sig när du inte själv kan påverka och styra utvecklingen. Ett scenario som för mig är det värsta läget att hamna i.

För andra är det bara skönt slippa ta ansvar, ta tag i saker etc.

2 kommentarer:

Ullis sa...

Har det varit något i ditt hus? Syrran bor ju i samma och hennes internet har också legat nere. Här hos mig har det funkat.*peppar peppar* ska jag väl säga, för det strular ofta. :(

zappa sa...

Ja, du...
Jag har ingen aning om hur det fungerar.
Men skickat mail och bett att de verkligen kollar upp vad som händer och sker.

Tekniker ska titta på ärendet, heter det.
Och det oroar mig.
De kommer sällan eller aldrig med bra lösningar som folk förstår sig på.

Jag återkommer i ärendet....