Twingly statistik

3 april 2009

Kommentarer

Gjorde en kommentar på Aftonbladets fattigblogg idag.
Jag skickade in min matematik-övning.

Och har givetvis fått kommentarer kring detta:
"Köpa ny TV, kanske duger med en begagnad?"
"Bostadskostanden verkar hög."
"Bilkostnaden kan inte stämma, så dyr bensin finns inte."

Ja, på den nivån är det.
Inte riktigt exakt, men nästan.

Bilkostnaden tar jag först.
I mitt exempel räknade jag med 20 kronor per mil.
I själva verket ligger den på cirka 36 kronor.
Det märkliga är att ju mer jag kör detso billigare blir det.
Vad folk inte räknar med är att det finns nåt som heter driftskostnad på en bil.
Bensinen är faktiskt det lilla det.
Min lilla bil som är betald sedan länge kostar i runda slängar mig 1400-1500 kronor per månad.

Och ja, jag måste ha den!

Hyreskostnaden är inte hög. Jag räknar ju in rubbet i den kostnaden.
Billigare blir det förstås om jag väljer köpa ett tält, men det vill jag inte.

TV:n var det. Jag skrev köpa en ny. Borde skrivit köpa en annan, kanske.
Ny eller begagnad har ingen betydelse för min del.
Vill bara följa med i samhällsutvecklingen, trots jag är arbetslös.

Att folk orkar ifrågasätta är kanske det mest märkliga.
Jag har fyllt 47 år, kan och vet vilka kostnader jag har.
Men är det någon som mot all förmodan ändå inte tror på mina siffror, så är ni välkomna hem och se hur jag har det.

2 kommentarer:

Per sa...

Har också läst fattigbloggen.
Rena skämtet av kommentarer där ju.
Har också noterat den skepsis som finns mot allt och alla.

Marie sa...

Skit i dom Karlsson!
Dom begriper helt enkelt inte bättre.
Kram