Twingly statistik

20 april 2009

Nåt för regeringen

Jobb- och utvecklingsgaranti.

Det låter nåt det. Där hamnar man om stämplat ut sin a-kassa och inte får nytt arbetsvillkor.

Jag hamnade där efter diverse turer. Håller som bäst på att skriva lite så att jag kan få tillbaka de dagar som jag helt blev utan ersättning.

I detta läget så hamnar man sen hos KFG. Det står för Kompetens och FörändringsGruppen.

Definitivt nåt som regeringen borde ingå i!

I mitt utanförskap, som Reinfeldt tjatade/tjatar om, så har jag trillat ännu längre bort. Jag är inte ens i ett utanförskap, det känns som det var mycket närmare arbetslivet, än där jag befinner mig just nu.

Mediegranskningen av just Jobb- och utvecklingsgarantin är minimal.
Här finns många historier att börja nysta i.
Jag tror inte ens gemene man fattar vad det verkligen innebär.

Som extra lök på laxen har också regeringen bestämt att arbetslösa ska ha en egenavgift 600 kronor i månaden då de tvingas köra eller resa till annan ort.
Tvingas eftersom de inte har nåt val.

Och 600 kronor, skattade och klara, är förbannat mycket pengar för en arbetslös som redan lever på marginalen.
Även arbetsförmedlare och dess chefer är emot att denna extra avgift ska ta ut.

Men nåt gehör från ansvariga blir det inte!
Goddag, yxskaft…

Inga kommentarer: