Twingly statistik

3 mars 2009

Otur - inget nytt

Så är då den stora lönehelgen över.
Det är den helg då man egentligen aldrig ska ge sig ut på stan.
Vare sig man bor i storstad eller byhåla.

Då kommer nämligen alla amatörer fram som tror de har öl- och vinsinne. Hmmm, kanske ska vara vansinne!
Men så fel de har, fel, fel, fel....

Denna helgen var det ytterst nära att jag varit ute, faktiskt.
Vi hade lite trevlig musik på nåt ställe och att ta en öl eller två, är aldrig fel.
Men vis av erfarenhet så stannade jag hemma.

Halvlåg lite där hemma och spelade musik, läste och drack gott.
Helt okej, det med.
Mobilen gick dock het hela kvällen.

Svarade lite samtal och sms. Och det är där nånstans ångesten finns, anar jag nu.
Kan ju säga att jag ångrar mig verkligen. Alltså att jag inte var ute och rumlade runt.
Men, men...

Jag kan som vanligt konstatera att min otur och dåliga tajming håller i sig.
Kalle Anka och jag är otursförfölja, så är det banne mig!
Tycker snart det känns som att man verkligen bor i Ankeborg också.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är allt bra rolig!
Misstänker att du missat lite kuttrasju och reagerar på detta sättet.

Anonym sa...

Ja, det var synd att du inte var ute. Hade varit skoj att träffa på dig ute i vimlet. :) Hoppas jag inte störde iaf. ;)

zappa sa...

Nä, nä U!
Inte stör du.
Mest störd av mig själv, faktiskt.

Nästa gång så...