Twingly statistik

29 november 2006

Nya exporter

Försäkringskassan sticker til Spanien!
Utropas i rubriker under dagen.
Ingen är direkt ledsen, jo, möjligen spanjorerna.

Sen visar det sig att just spanjorerna behöver inte vara rädda.
Nä, det är svenskar som bor i Spanien, och inte bara bor, de har förtidspension - så långt är allt okej.
Men fan ta dem om de arbetar också!

I så fall så ska de inte ha pengar från staten.
Det håller jag med om.

I Spanien finns enligt siffror 630 förtidspensionärer eller de som plockar ut så kallad sjukersättning.
Hur mycket det kommer kosta att skicka folk från försäkringskassan till Spanien, öppna kontor etc.
Vet ingen.

Tycker ändå att det är lite märkligt.
Redan i landet lagom Sverige finns väl över 630 personer som skattefuskar så det brakar om det!
Varför ska vi inte börja med dem?`
Här finns ju de stora pengarna att plocka hem för staten.

Ursäkta, det ringer i min mobil....återkommer........................

*pratar i min mobil*
- Jaha, jaså, ni tycker det är vore ett uppdrag för mig? Lilla jag, alltså?
- Oj, jag är smickrad.
- Jo, det kan jag tänka mig. Så snabbt? Okej då, eftersom ni tjatar.
*lägger på*

Hmm...
...var var jag...
Jo, men det är faktiskt kanon att man ska öppna försäkringskassa i Spanien.
Fint klimat ju.
Jag börjar på måndag i Alicante.

2 kommentarer:

Ullis sa...

Äsch, det är bara en förevändning för FK att få lite semester. ;-)

Anonym sa...

dom kan exportera hela den nya regeringen, istället.