Twingly statistik

1 november 2006

Griniga gubbar

Såg ni den roliga serien om griniga gubbar som SVT visat tidigare.
Riktigt roligt, tycker jag.

Idag kom ett mail som tyckte att både jag och Kjell Bergqvist borde slå oss samman och göra en svensk variant av griniga gubbar.
Mailaren undrar också om det möjligen är så att jag påverkat Kjell Bergqvist, är kompis med honom etc.

Svaret är jag inte känner Kjell Bergqvist. Har egentligen aldrig gillat honom.
Men när jag läser vad han spyr ur sig om TV4 så drar jag på smilbanden och tycker att det finns nåt i det han skriver.

Jag gillar människor som har åsikter, som inte hycklar, och som vågar säga ifrån.
Helt underbart, faktiskt!

Och om SVT tänker göra en serie om griniga gubbar i Sverige så kan jag garanterat vara med på ett hörn och leverera godsaker att bli grinig över.

Just nu är det heja Kjell Bergqvist för hela slanten.

Läs och begrunda från Aftonbladets
sida.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Där ser man!
Fler än jag som gillade griniga gubbar.
Kul!

Anonym sa...

Ja, griniga gubbar var verkligen en rejäl höjdare.
I jämnlikhetens kamp borde vi nu få se en om kärringar också.