Twingly statistik

23 november 2006

Makt

Kunskap är makt.
Heter det ju.

Inget kan vara mer felaktigt.
Titta bara på den nya regeringen.


PS
Nu har den dumme sd-snubben skaffat sig en bil, som blir nummer två i samlingen. Säkert 20 år gammal bil är det. Ser ut att vara i ganska bra skick.
I betydligt bättre skick än sd-snubben.
Han har verkligen bara småfalgor i skallen....
Men vad jag vet så har fortfarande inte kronofogden fått in nåra stålar.

Sd-snubben bor på alla andras bekostnad.
Han är mer tärande än alla de flyktingar han faktiskt vill ska lämna detta landet.

Nä, det fanns en tid då det fanns riktiga ställen för såna snubbar - Gulag.
Jag föreslår att vi öppnar upp nåt uttjänt gruvhål i Kiruna.
Sen skickar vi in sd-snubben och andra av hans kaliber.
Med handkraft kan de säkert hacka fram nåt vettigt ur berget som inte skulle kunna tas om hand av maskiner.

Där nere i hålet skulle de kunna göra nån nytta - i alla fall.
Blir det bråkigt så är det enkelt att stänga igen.
Bara till att dra ett par dynamitgubbar och rasera utgången.
Ett nytt Gulag är precis vad vi behöver i Sverige!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser att du finns på bloggportalen.se med beskrivning.
Den säger dock inte så mycket.
Du är ganska anonym.
Finns det nån speciell anledning?

Tycker att det du skriver väcker till lite tankar.
Det gillar jag.

Anonym sa...

Gulag?
Underbart länge sedan man läste och tänkte på det.
Men jag kan faktiskt se din koppling.

Fast om du menar allvar kan jag dock inte utläsa mellan raderna.