Twingly statistik

14 oktober 2006

Idiotisk vecka

Alliansen vann ju som bekant valet.
Nu skulle den nya regeringen ta itu med folk som fuskade, hette det.
Man gjorde stora nummer av att människor i landet var fuskare.
Och detta kostade enorma pengar, sas det.

Sen tillkom en regering med ministrar. Det visade sig nu att dessa verkligen var fuskare.
Nja, betala TV-licens, ähh, sån skit betalar inte vi på högerkanten.
Den är ju statligt ägd ungefär som kommunism i ett nötskal..
...så måste nog snacket gått i dessa kretsar, när de fläskat i sig dyr rom och gåslever.

För att inte tala om att betala ut svarta löner.
Vi hade inte råd, sa en minister, som avgick idag.
Ungefär sex dagar för sent, tycker jag.

Har de sån djävla låg moral så kan man inte ha förtroende för en sån människa.
Så enkelt är det!
Det tycks bara vara politiker som inte begriper det.

På lokal nivå visar det sig nu att politiker efter politiker anmält att de faktiskt har en TV.
Åhh fan, det hade man aaaning om ju. På det stora huset fanns ju bara typ två paraboler och minst en TV i varje rum.
I lokalblaskan förklarar en politiker med att det är frun som sköter hushållets ekonomi.
Och själv har han jobbat så mycket att de inte ens kunnat prata med varandra på en hel vecka.

Listan på ursäkter kommer nog bli härlig läsning.
Men skylla på frun! Det tar onekligen priset och vore jag frun så hade jag tagit mina grejer och gått.

Det tycks bara vara politiker som inte begriper det.




sd-snubben
Ja, följetongen rullar vidare. Häromdagen hade han nån form av utläggning till en person, utanför mitt bilgarage.
Han gillade tydligen inte att polis och media synade diverse sd-folk.

- Du ska fan inte klaga, än mindre öppna käften! Den dag du börjar arbeta som vanligt folk och betalar dina skulder vill jag allt uppleva. Tills dess kan du knipa igen! röt jag, när jag dundrade förbi.
- Ja, ja. Jag ska börja arbeta, sa den dumme.
Den andre undrade mest: vem fan var det nu då?

Jag gick. Och den dumme sd-snubben förklarade säkert. Jag skiter i vilket.
Den dagen kommer inte då jag inte säger vad jag tycker om såna idioter.

Nä, sd-folk ska hållas kort. Folk och folk förresten....
Man kan liksom inte påstå att en utlänning tagit något jobb från sd-snubben.
Att ersätta den fan är det lättaste som finns.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, djädrar, säger ju jag då!
Finns du verkligen?
Man börjar undra vem du är.
Du är helt enkelt för bra för att vara sann.
Dig skulle man vilja lära känna.