Twingly statistik

4 oktober 2006

Akta öronen!

Vaaaaa?
Vad är vitsen med hörlurar?
Jo, att man inte ska störa sin omgivning. Det är bara den som bär hörlurarna som ska kunna höra.
Fungerar denna grej, egentligen?

Nä, den gör ju banne mig inte det.
Varje dag störs jag av människor, som spelar på såna höga nivåer i sina lurar att de inom kort är döva.
Jag hatar att höra sju olika låtar dissta igenom i arla morgonstund när jag ska slumra lite på bussen.

Lök på laxen kommer sen när en tonåring tar upp en mobil och sedan sitter och skriker in i denna lilla manicken.
Men det är klart de måste väl skrika, de små liven.
Ty, de har ju blivit döva av sina hörlurar....



Språkpolisen
Hört talas om angenäma problem?
Det har du säkert.
Men vad är det? Och kan det finnas underbara problem?
I så fall heter det väl inte problem?

Klart som korvspad att det inte finns angenäma problem.
De två orden tillsammans låter inte kloka!



Den dumme sd-snubben
Detta går under rubriken, den dumme sd-snubben i min trakt, bara några portar bort. (Hmm..."den dumme sd-snubben i min trakt, bara några portar bort"...låter som en ganska hyfsad titel för både låt, film, bok eller nåt i den stilen.)

Han var som bekant jagad av fogden. Inget att hämta, tyckte de. Alltså när det gäller mäta ut....
Men den lille dumme sd-snubben har en gammal bil med larm i.

Och detta förbannade tjutande larm går i både tid och otid. Mest i otid, förresten.
Ingen vettig människa skulle få för sig att sno bilen.
Allt som händer i miljön runt bilskrället gör att larmet går. Kör man lite fort på gatan bredvid....
tuuuuuuuuuuuuut............tjuuuuuuuuuuuuuut.
Om katten spanar in avgasröret på en meters avstånd ....tuuuuuuuuuuuuut............tjuuuuuuuuuuuuuut.
Man vaknar, trött och det ringer av bara den i öronen....lite grinig och kinkig kan jag säga att man blir.

Och den dumme sd-snubben bor så långt ifrån att han aldrig kan höra sitt billarm!
Nu är det vi som bor nära som tvingas lyssna till tjutande och tutande.

Imorgon är det jag som hoppas på att bilskrället verkligen blir stulet och man lyckas köra iväg med den.
Eller så kan väl åtminstonde fogden hämta bilfan? Skotvärdet finns ju och då kan den dumme sd-snubben betala av lite till samhället.

Samtidigt får vi som arbetar och sliter behövlig vila för våra öron.
Alla tjänar på den affären.
Ska nog fasen ta en snack med fogden.
Men de stoppar säkert fingrarna i öronen och lossas inte lyssna...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag säger bara - Skitkul.
Underbart att det finns folk som noterar vad som händer i samhället och dessutom med ett uns av självdistans.
Så förbaskat bra.

Anonym sa...

Fogden kanske har lyssnat för mkt med hörlurar på. ;) Skämt åsido, han har kanske bilen reggad på ngn annan. Fast å andra sidan så kan den inte vara värd många kronor så det kanske inte finns så mycket att inkassera där. ;)