Twingly statistik

24 september 2006

SD -- Så dumma. Så djävla dumma!

De förbannade demokraterna firar i södra delarna av landet. De har röstats in i flera kommuner till fullmäktige och ska nu beredas plats i styrelser och nämnder.
Vi pratar alltså om sd.

Ja, detta händer valåret 2006 när det heter mångkulturåret.
Jag vet inte om man ska skratta eller gråta.
Tyvärr kan vi ju inte heller ogiltligförklara rösterna som gått till sd.
Fast det borde man nog ändå göra.
Ingen normalt funtat människa kan lägga en röst på detta parti, eller vad det nu är för nåt.

Det är med bedrövelse jag har följt upp hur valet gick till 2006.
I mitt eget valdistrikt var andelen röstande lite mer än 70 procent.
En ren katastrof, förstås.
Och mitt i detta distrikt, bara ett par hus bort, bor numera en sd-snubbe som valts in i fullmäktige.

Killen är en av de mer blåsta som finns i min by. Han har inte gjort ett vettigt handtag de sista 15 åren. Bara legat samhället till last.
Kronofogden vill ha in stålar, men det finns inget utmärtbart.
Han har skrattat vissa mornar när man ska upp i ottan och ta sig till jobbet.
Kommer hem helt slut, då kommer den där fan fram visslande och glad.......
Ibland förstår jag folk som tar till vapen och skjuter.
Ja, faktiskt kan jag ha förståelse.

Jag går nu och väntar som alla andra på att jobben ska trilla in. Det har redan gått två veckor och inte minskar arbetslösheten för det.
Den handlingskraftiga nya regeringen har inte gjort ett skit.
De kan inte ens fixa fram vilka ministerposter som ska tillsättas.

Välkomna till en reality-såpa, som tyvärr är sann. Och som kommer drabba det svenska folket skoningslöst.
Ladda med pasta, skorpor, soppor och andra livsmedel med lång hållbarhet.
Passa på att köpa överlevnadsgrejor när det säljs ut billigt.

Vi är på väg till ett klassiskt samhälle med en enorm klyfta mellan folk.
Problemet är att ena dagen kan man vara med det vinnande laget, för att i nästa åka ner i bråddjupet.
Ingen går säker när den nya politiken läggs.

Hej o hå! Heja landet lagom Sverige.

Själv ska jag söka asyl i Norge eller möjligen Danmark.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Klockren analys!

Anonym sa...

jag kollade lite politiker med e-information.se och fick en CHOCK!!!!!

zappa sa...

Ja, jag är inte minsta förvånad.
Många har väl gjort begreppet ärthjärna mer begripligt efter valet....

Anonym sa...

Du är minsann både allvarlig och rolig på samma gång. Måste vara dags att vi fixar en fanclub till dig.

Helt klart en av de bättre och kanske mest underskattade bloggare jag stött på.

Jag bara älskar dig! Vi är många som tycker om dig oerhört mycket.
Synd att inte fler talar om det bara.

Anonym sa...

Här är ännu ett "zappa-fan". :)

Anonym sa...

Jag menar alltså ett fan till Mats.

Anonym sa...

Håller med dig förresten. Vet ju vilken person du syftar på i ditt inlägg. Trist med såna människor.

zappa sa...

Tack mina vänner.
Flertalet av er är helt okända, det gör ju inget :-)

Bara kul.

Anonym sa...

Inte menar du väl att jag är okänd? ;)

zappa sa...

Nä, Ullis!
Inte du, inte.

Tvärtom. Djupa spår i min själ :-)