Twingly statistik

13 februari 2012

Räkna med bråk

Hur tänker en smartphone?

Jag skulle bra gärna vilja veta hur den där telefonen tänker och fungerar. Bara som ett exempel: Hur vet den när jag vill se något i liggande format istället för stående?

Beska på det ni som begriper er på telefoner. För jag fattar det inte.

Vad jag däremot begriper är att sysselsättningen inte alls ökat såsom regeringen velat göra sken av. Det vet också de som läser bloggar. Media har varit iskallt inställda till att presentera fakta i ämnet.

Därför fick söndagens tv-program “Agenda” något av ett nyhetsinslag över sig. Det var bra av “Agenda” att ta upp just den biten.
Vore det inte bättre bestämma sig för hur man ska räkna och jämföra saker och ting? Att föra svenska folket bakom ljuset ger inget förtroende alls.
Nu är det bäddat för bråk om en sak som trots allt har en standard för hur sysselsättningen ska räknas ut.

Använd den då! Alla - oavsett parti.
Själv blir bara förbannad på detta tisslande och tasslande med siffror. En vacker dag kommer räkenskapens dag även för denna regeringen.
Jag ser nåt farlig i horisonten…

DN.se: Regeringens jobbsiffror ifrågasatta

Alliansfritt Sverige: Regeringens faktamiss – “arbetslösheten har sjunkit”

Aktuellt i politiken: (M)er siffertrixande – utanförskapet definieras om

Martin Mobergs betraktelser: Pass upp för diket, Löfven!

Inga kommentarer: