Twingly statistik

11 mars 2011

Heter det samlaga?

Jag träffar en kvinna. Vi pratar spisar, vi pratar matlagning och lite av varje.

Då tänker jag det hade ju varit trevligt om vi hade lagat mat tillsammans nån gång. Kvinnan kunde vara min egen mor, så det finns liksom ingen baktanke med det hela.

Mer än att det hade kunnat vara lite roligt, så där.

Jag har en mening klar i skallen.
- Vi skulle kanske kunna samlaga någon gång?

Men jag säger det givetvis inte. På nåt sätt undrar man ju hur ett ord som samlaga kan dyka upp. Finns det verkligen ett sånt ord? Och betyder det i så fall att man lagar mat tillsammans med någon?
Eller betyder det helt enkelt att man har samlag?

Freudiansk felsägning är det ju inte heller, inte minst eftersom jag inget säger och tanken på samlag är inte heller korrekt.

Fast visst, jag tackar sällan nej när tillfälle ges, det kan jag erkänna.

Inga kommentarer: