Twingly statistik

8 mars 2011

Analys av skiten

Det är när jag ser min egen skit som jag kommer tänka på regeringen. Faktiskt, så illa är det.

Jag är ute på en stor galleria när jag plötsligt blir både illamående och skitnödig, på en och samma gång. Det är liksom inga bra tecken.

Flyr in på en toalett. Den är så äcklig att jag hade nog kräkts utan att bli akut sjuk. Jag fyller handfatet med mina magsafter och från det andra hållet rinner det på också.

Det är i såna stunder man är glad över att de inte har handfatet längre bort än att man kan sitta på stolen och liksom utföra två behov samtidigt.

Tyvärr är det något som inte regeringen har lycktas med. De vill bara tillfredsställa sina egna behov, inte de stora massornas.

Efter väl uträttat mina behov återstår att rensa och göra fint efter sig. En sån sak är att man bland ska spola efter sig. Det gör jag.

Och ser hur vattnet bara stiger och stiger….
Paniken greppar tag i mig. Skiten är på väg att rinna över kanten!

Då slamrar det till och med ett jättesug dras skiten och vattnet bort.
Jag tänker att så kommer det gå för svenska folket också. När de tagit tillräckligt mycket med skit så slår de tillbaka med full kraft mot regeringen.

Reinfeldt och Borg har inget nytt att komma med. Jo, skattesänkningar. Vad annars?
Problemet är att vi egentligen behöver kanske höja skatten, det talar ingen om.

Borgs tittande i en kaffekopp med sump sa i förra veckan att arbetslösheten kommer lösa sig också. Det gör den inte. Höga nivåer lär vi få räkna med i framtiden.

Att den kommer variera från 6 procent och uppåt 10, är mer troligt. I alla fall om landet ska regeras av en regering som egentligen bara har ett enda mål: sänkta skatter.

 

Martin Mobergs blogg: Dagens trams signerat Reinfeldt

Aftonbladet: “Så här får det fan inte vara”

Aftonbladet: Debatt: “Vi lever i ett nytt och råare Sverige”

1 kommentar:

Monica sa...

Du är fan i mig bäst!
Så rolig och allvarlig, på en och samma gång.