Twingly statistik

30 januari 2011

Bloggpaus och slöa politiker

Först måste jag konstatera att jag tvingas ta lite paus från detta skrivandet på denna sidan. Just nu är jag annars inne i en mycket aktiv period med texter och bilder.

Skriver en hel del till press och har ett projekt igång som ska mynna ut i bok. Tiden medger faktiskt inte att bara sitta vid tangentbordet och skriva.

Just nu genomgår jag en av mina värsta kriser också. Den ligger på det personliga planet och tar musten ur min kropp. Så när det är lite ledigt måste jag ta tillvara på de tillfällena.

Bloggandet blir därmed hädanefter i mindre skala.

Ett tag hade jag tänkt ladda upp batterierna i Egypten. Men redan när oroligheterna blommade upp i Tunisien började jag ana oråd. Blev ingen resa till de länderna alls.

Måste säga att jag tycker UD skött sig helt kass i denna frågan. Trots enorma oroligheter med skottlossningar och dödande så var det med nöd och näppe man avrådde folk att resa till Egypten.

Det som UD inte kan se kunde hela svenska folket och världen se. Det är farligt resa dit! Punkt slut.

Vad som händer i arabländerna framöver är givetvis samma utveckling som skedde när öststaterna rasade samman. Ska det vara så svårt inse det.
Men skillnaden är att dessa oroligheter långt ifrån kommer bli lika fredliga som när öststaterna bröts sönder.

Om ni har lite vett i skallarna så reser ni verkligen inte till dessa länder just nu. Avvakta och se. Vi kommer får se mer av denna varan.

1 kommentar:

Anna sa...

Kämpa på men ta det försiktigt.
Jag vet att du har det jobbigt men vi är många som tycker om dig.

Kramar