Twingly statistik

16 januari 2011

Kuddar och morötter

Jag vet inte om jag ska vara stolt.
Men i dagarna har jag blivit förknippad med två nationalhjältar i detta landet. Sen kan vi lägga till en lokal profil.

Nationellt sett handlar det om Mikael Persbrandt och Janne “Uppdrag granskning” Josefsson.
Det har nu bekräftats att jag ska vara mycket lik dessa personer.

Lokalt handar det om en kulturpersonlighet med en rejäl övervikt. Klart långt mer fetare än mig. Men likheten i alla personerna ska finnas i ansiktet.

Egentligen ska man inte bry sig så mycket om såna här saker. Men det är ju inte kul att folk tror man är Janne Josefsson, när man inte är det.

I en grannstad blev det kalabalik när jag stod och intervjuade en kvinna. Papper och penna i handen hade jag, sen bredvid stod ett gäng gymnasieungdomar och filmade.

De skulle göra ett reportage om hur det är att arbeta som journalist.
Total panik rådde på den lilla gågatan i stan.
Vad hade Josefsson att göra här?
Vad skulle nu avslöjas?
Bäst ringa kommunkontoret och förvarna.

Men det var bara lilla jag det!

Inga kommentarer: