Twingly statistik

12 januari 2011

Prova kläder

Ni som läst lite om mig vet att jag inte gillar köpa kläder.
Min omgivning vet detta också. En förtjusande snäll kvinna tyckte det var dags ekipera upp herr Karlsson.

Hon kom hem med en hel kasse kläder. Helt nya! Inköpta på nån mellandagsrea.
Det var nån tröja och ett par snygga skjortor.

- Prova dem och passar de inte så lämnar du tillbaka kläderna bara, sa hon.

Men jag provade inga kläder denna afton. Det fick vara till nästa dag.
Så efter morgondusch var det dags att testa en ny tröja.

Eftersom den kanske inte skulle passa så behöll jag lapparna kvar i kragen. Men den gick på elegant och stramade bara lite över min mage.
Nog tyckte jag att den skulle behållas.

Men springa runt med prislappen i nacken vill man ju inte. Så jag tog fram en sax och skulle klippa lite. I spegeln blir det ju lite omvänt. Det slutade bara som det kan för en med mer otur än Kalle Anka.

Ett snyggt snitt rakt igenom den fina kragen.
Nu går det definitivt inte att lämna tillbaka tröjan.

Inga kommentarer: