Twingly statistik

6 februari 2011

Ta kampen!

Ibland blir man fundersam på självklarheter. Jag tänker på det när det just där jag bor är rena våren. Snön smälter i vårfloder och det dyker upp saker ur snön.

Mest märkligt är väl ändå all förbannad hundskit.
- Min hund är minst lika smart som mig, säger en hundägare.
- En så dum hund kan du inte ha, svarade jag.

Varför en hundägare inte plockar upp skiten är en gåta. Jag har varit uppfostrad och tagit hand om hundar i hela mitt liv, men ändå skött det. Går man ute i skogen är det ju ingen som bryr sig om lite hundskit, men man kan ju ta bort det från stigarna.
Inne i samhällena är det ett problem.

Ur snön dyker också alla flaskor och burkar upp. Just såna det inte finns pant på, givetvis.

Varför ända in i helvete tillåter vi försäljning av sånt?
Det ska givetvis vara retur på rubbet.
Först då slipper vi denna nedskräpning som är idag.

För varje år blir vi ett allt skitigare land när det gäller sånt här.
Upp till kamp mot hundskit och att vi inför retur på alla drycker!

Inga kommentarer: