Twingly statistik

18 februari 2011

En robot för mycket

Jag lyssnar mest på min lokalradio samt P1 när jag har radion igång. P1 är överlägset bäst. Här får man fina långa reportage och bra avslöjanden i bästa “Uppdrag Granskning-klass”.

Lokalradion har jag på för att få lite lokala nyheter, förstås. Dess värre har musikutbudet blivit allt smalare.
Idag tror jag låten I Am Not a Robot spelades typ fem gånger.

Det är givetvis fyra gånger för mycket. Men eftersom kanalen desperat ska locka till sig fler och yngre lyssnare tror de detta kan vara ett bra alternativ.

Inget kan vara mer fel. De äldre hoppar från kanalen och då minskar lyssnandet istället.
Och de yngre håller sig med egen musik i lurarna eller så kör de med sina reklamradiokanaler.

När ska folk som bestämmer fatta detta enkla.

Tjata kommer jag dock att göra om Fas 3. Även om det så upprepas tio gånger om dagen. Detta vidriga sätt att hantera arbetslöshet och människor på är inte värdigt oss medborgare. Protesterna måste bli större!

Aftonbladet ledarbloggen: Ingvar Persson: Fas 3 på väg att rämna

Aftonbladet Läsardebatt: Ett ovärdigt liv för oss trälar i Fas 3

Martin Mobergs blogg: O(m) piska för de fattiga och morötter för de rika

Inga kommentarer: