Twingly statistik

11 februari 2011

Uppror mot bankerna

Det är inte klokt!
Min bank redovisade som vanligt miljardvinster och miljardrullningar i utdelningar.
Själv betalar jag för en tjänst som jag inte använder, VISA.

Så idag skulle jag avsluta detta med VISA. Varför ha, och än mindre betala, för något man inte utnyttjar eller kanske ens vill ha?

Tror ni det gick?
Givetvis har ni rätt. Det går inte!!!!!!!!!!!
Det finns inga enkla plastkort att få som gör att man kan ta ut sina egna kontanter. Allt är kopplat till något som kostar pengar.

Detta påbörjades för fyra år sedan och jag måste säga att nyheten gått min näsa förbi totalt. Och kvar sitter en förbannad eftersmak i munnen.

Dessa banker som kan göra i stort sett vad som helst, spekulera bort pengar, sen ska staten rädda dem.
Då är det väl inte mer än rätt att bankerna har ett enkelt kort som gör att man ska kunna hämta ut sina kontanter via ett avgiftsfritt kort.

Det måste till ett uppror mot bankerna!

Inga kommentarer: