Twingly statistik

15 oktober 2010

Tjock-TV

Mitt bostadsbolag har nu fixat en ny leverantör av tv-sändningar. Det visade sig att det blev några fler kanaler i burken. Ett par sportprogram bland annat. Sånt är ju kul.

Speciellt om det inget kostar. Jag vägrar nämligen köpa abonnemang på kanaler som ändå behagar flytta runt och göra lite som de vill med programmen.

Så i förra veckan skulle jag spana in lite NHL-hockey. Hade laddat med kaffe och några öl till det trevliga kalaset.
Det blev kanske inte som jag tänkt mig.
Jag tillhör ett släkte som har tjock-tv. Börjar också inse att den snart måste ut. Inte för att den inte fungerar utan för att man inget ser.

Pucken såg jag kanske då och då i matchen. Informationen om hur mycket tid, resultat och utvisningar såg jag inte mycket av. Då har jag ändå en tv som är på 26-28 tum och sitter på kanske max 2,5 meters avstånd!
Okej, min syn är dålig, men inte så dålig.

Nu inser jag faktiskt varför folk har stora skärmar som lyser över halva väggar.
Fast det känns ju inte okej att slänga nåt som fungerar. Lite miljömedveten är jag allt.
Men jag ska nog lyckas välta tv:n så jag tvingas köpa en ny med gott samvete.


Min förra tv rev jag ner med dammsugarslangen. Fråga inte hur, men sönder gick den.
Kanske denna tv:n går samma öde...

1 kommentar:

Anonym sa...

Årets julklapp blir den miljövänliga flugsmäcken: ÖDLA!