Twingly statistik

9 oktober 2010

Fackhandeln

Jag är väl ingen större tekniknörd, egentligen.
Men i förra veckan fick jag för mig att jag skulle koppla ihop min dator med min gamla tjock-tv.

Det är ju massa konstiga kontakter än hit och dit. Så jag tänkte vara smart. Skrev helt enkelt ner på en lapp modellnamn och nummer på tv och dator.

Sedan tänkte jag få hjälp i en affär.
Tanken var nog god. Men hjälp? Nej, det fick jag inte.

Väl inne i tre affärer var frågorna/svaren i stort sett desamma.
- Vad har du för utgångar på datorn och vilka ingångar finns på tv:n?

Ja, om jag visste vad jag skulle ha för sladdar så hade jag väl aldrig gått in i en fackbutik? Då hade jag kunnat gå till vilken stormarknad som helst och köpt mina saker.

Men jag tog givetvis fram min lilla lapp. Till ingen nytta. Ingen i affärerna orkade bemöda sig att kolla mina modellnamn och själva veta vad jag skulle ha för några sladdar.

Att gå in till en fackmannamässig affär måste innebära att kunden får hjälp. Inte massa konstiga frågor tillbaka som ingen kan svara på.

Nä, det är banne mig inte lustigt om det går illa för vissa affärer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du måste väl mena fuckhandel...?