Twingly statistik

26 december 2009

Konsten att ragga

Det är inte ofta man är inne på en bank numera. Man kan ju göra det mesta med all möjlig teknik.

Fast nån gång om året åker man på att ta sig in till en levande människa och flytta lite saker hit eller dit.

Häromdan var ett sånt läge. Givetvis fullt med folk i kö och nummerlappen talade om att det var 20 personer före mig.

Men de jobbade på bra och efter 25 minuter var det min tur.
Jag gick fram till kassörskan som jag spanat in i över 24 minuter. Hon var så grann, så grann. Eller man kan säga snygg.

Hennes två bröst gjorde mig extra salig. Varför jag gillar bröst? Börjar ana att det har med att jag ammade som barn…

Nä, jag vet inte. Men tycker det är fint med bröst. Och framför mig stod nu en liten kvinna med farligt snygga bröst. Inte dolde hon dem heller.

- Här ska du skriva på, sa hon och böjde sig fram.
Jag sa inget. Böjde mig fram och såg ända ner till naveln på kvinnan.

- Näääj! vrålar jag inombords. Sansa dig nu, Karlsson. Inte titta så.

Så när jag skrivit klart går blicken rakt upp i taket. Kollar lite på en lampa, brandvarnare och sånt, ni vet.
Då slår det mig att mina ögon börjar fladdra runt som den värsta tänkbara knarkare.

Sedan sitter det säkert nån och kollar på övervakningsfilmen.
- Fan, grabbar. Kolla in denna skummisen. Han rekar i lokalerna. Tittar i tak och på golv, fönster och dörrar. Sätt span på honom nu.

Tror jag de säger alltså.

Ögongodiset framför mig arbetar på som om ingenting händer eller sker. Själv snurrar det i skallen av bara den.
Jag tänker att jag måste lära mig hantera situationer som dessa bättre.

Efter ett par minuter är jag åter ute i friska luften. Vilken pärs….

Dryga kvarten senare ringer min telefon.
- Jo, hej, bla, bla, bla.. det var kassörskan.
Jag hade glömt få ett kvitto av henne, nu fanns det utskrivet och klart, hon undrade om jag var i stan och kunde titta in och hämta det.

- Nä, sa jag.
Föreslog en pub klockan åtta på kvällen istället.
(Vad jag fick detta ifrån vet jag inte, det bara small till liksom)

Det fnittrade och kvittrade till i luren.
Och jodå, det var en helkul kväll.

Inga kommentarer: