Twingly statistik

12 december 2009

Hål i kroppen

Piercing?

Nä, det är minsann inget för mig det.
Ändå har jag plågat min kropp å det grövsta. Jag fattar det inte…

Att handla kläder är inte min grej, det vet de som läst här innan. Men man måste ju ibland…

Så då går jag till affärer där det finns kanonbra personal. De får helt enkelt hjälpa mig.

Härom veckan var jag på jakt efter nåt tröjlikt – kanske. Ja, jag visste väl inte riktigt.

Inne i butiken ser jag som vanligt förvirrad ut, tittar runt och flackar med blicken som nån påverkad dåre.
Det är då som den bedårande expediten kommer fram och kvittrar:

- Kan jag hjälpa till?
- Skulle tro det! sen berättade jag mitt ärende och vad jag var ute efter.

Typ tre minuter senare står jag inne i provhytten med tre tröjsaker, eller vad det nu heter.

De två första gör sig inge vidare över min stora mage. Nä, fy!
Men den tredje verkar lite lovande och småfräck. Har till och med blixtlås på övre halvan.

Jag kränger den över skallen och rättar till plagget. Hmm…ja…den kanske kan passa.

Men blixtlåset måste man ju dra upp, man kan liksom inte ha det öppet ner på halva bringan. Tar tag i låset och ska dra upp…

Men icke. Den satt fast. Jag kränger med mina prinskorvar till fingrar. Börjar bli förbannad.

- Hur går det, Karlsson? undrar expediten.
- Jo, för fan det går bra…säger jag och sliter till i blixtlåsen.

Blixtlåsen går igen med en djävla fart. Det svider till nånstans och jag tror jag ska svimma. Jag skriker till.

- Vad händer? undrar expediten.
- ARGGHHHH!!!!!! får jag ur mig.

Låset har pricksäkert lyckas köra in och sätta sig i mitt ena bröst! Eftersom jag har ganska toppiga vårtor så har låsets tänder gått rätt i det högra bröstet.

Jag kan se att det sitter fast utav bara den.
Känner på mig att nåt måste göras. Så jag liksom öppnar dörren i provhytten och förklarar läget för expediten.

Hon bara stirrar, säger inte ett ljud.

Efter att ha krånglat mig ur skruvstädet så lämnar jag tillbaka två tröjor och köper den med blixtlås.
Jag tänker: Vem fan vill köpa den tröjan nu, sedan en gubbe kört en tutte i låset?

Om jag ska använda den?
Nja, det vet i katten det. Först måste jag nog skaffa skydd då.

Bh, nästa antar jag.

Inga kommentarer: